| Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas | |
|
+6tiboo Jean de Nivelles perikles Bruno Diogène Belgica 10 posters |
|
Author | Message |
---|
Belgica Admin
Number of posts : 5604 Location : BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM Registration date : 2008-11-19
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 5:42 pm | |
| Gelieve u aan het onderwerp te houden: Koning Leopold II ! | |
|
| |
RADIKAAL
Number of posts : 270 Location : BELGISTAN Registration date : 2008-11-23
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 5:43 pm | |
| | |
|
| |
perikles
Number of posts : 1771 Location : Antwerpen Registration date : 2009-02-11
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 5:49 pm | |
| - tiboo wrote:
-
- Quote :
- Naar VUB-normen misschien niet, maar in Cambridge vinden wij het niveau van het Belgische onderwijs toch wat minnetjes...
Zo'n elitaire school als Cambridge bestaat hier inderdaad niet, maar toch wel ff opmerken dat het Vlaamse onderwijs op wereldgebied samen met Finland en Singapore op nummer één staat, mijlenver voor Engeland ;-). Punt 1: Cambridge is geen school wel een universiteit en elitair ja, met maar 16000 studenten (waaronder 1/2 uit public schools) Punt 2: In het VK bestaat gelijkheid niet, de helft van alle universiteitsstudenten komt uit de public schools. Het onderwijsniveau van de engelse openbare scholen is erg laag, maar het niveau van de public schools is hoger dan dat van de Vlaamse scholen | |
|
| |
perikles
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 5:52 pm | |
| - Belgica wrote:
- Gelieve u aan het onderwerp te houden: Koning Leopold II !
Tiboo bestudeert Leopold II, Joseph Conrad achterna | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 9:14 pm | |
| - Quote :
- Tiboo bestudeert Leopold II, Joseph Conrad achterna
Doelt u op mij? Ik heb nooit iets over mijn studies vermeld hoor... | |
|
| |
perikles
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 9:50 pm | |
| - tiboo wrote:
-
- Quote :
- Tiboo bestudeert Leopold II, Joseph Conrad achterna
Doelt u op mij? Ik heb nooit iets over mijn studies vermeld hoor... Neen, maar deze draad gaat over Leopold II vandaar, in Cambridge moet je beslist Ely bezoeken | |
|
| |
tiboo
Number of posts : 1160 Age : 38 Location : westmalle Registration date : 2008-11-21
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas Thu Jul 02, 2009 10:43 pm | |
| Wanneer men alle slimme mensen in scholen groepeert, is het logisch dat het gemiddelde niveau hoger ligt. In Vlaanderen zijn er echter zéér veel scholen die aan het niveau van de public scholen kunne tippen en zelfs overtreffen (oa het katholieke net presteert al veel beter dan de staatsscholen). De zogenaamde colleges scoren zéér goed op internationaal gebied. Verschillende oud-klasgenoten hebben in Engelse universiteiten gestudeerd (oa Cambridge) en zijn er met vingers id neus doorgeraakt.
Ik vind het vreemd dat democratisering van het onderwijs hier een negatief tintje meekrijgt door sommigen. Uiteindelijk is het enige wat op economisch gebied telt, het internationale gemiddelde van een regio. En hierin blinkt Vlaanderen uit. Vlaanderen heeft relatief gezien één van de grootste HR-capital ter wereld.
Dit wordt ondermeer geïllustreerd door de prestaties van Vlaamse leerlingen op internationale wedstrijden zoals Olympiades, Solar-wedstrijden... Idem wbt de vraag naar Vlaamse studenten door buitenlandse bedrijven. | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas | |
| |
|
| |
| Koning Leopold II wilde Nederland binnenvallen - Léopold II voulait conquérir les Pays-Bas | |
|