Belgische Unie - Union Belge
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Belgische Unie - Union Belge

Centrumpartij voor nationale eenheid - parti centriste pour l'union nationale.

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile

Go down 
+6
tiboo
Bruno
BFE
Diogène
perikles
Belgica
10 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
tiboo

Number of posts : 1160
Registration date : 2008-11-21

Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 3:33 am

Ivm de UB kan ik één pagina terug een goed voorbeeld vinden. Auteur bent u uiteraard, Bruno...

Quote :
Vlaamsnationalisme is vorm van racisme
In tegenstelling tot de uitspraak van De Wever, is dit wel degelijk een uitspraak dit een groep mensen stigmatiseert en uit de maatschappij wil wegwerken (op een niet-democratische manier). Racisme is immers strafbaar, dus wilt u alle Vlaams-nationalisten opsluiten...

Geef dus aub geen lesjes aan politici, uw uitspraken zijn van de ergste soort.
Back to top Go down
Bruno

Bruno

Number of posts : 3228
Location : Leuven-Louvain - La Belgique une et indivisible ! Het ene en ondeelbare België !
Registration date : 2008-11-23

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 3:37 am

tiboo wrote:
Ivm de UB kan ik één pagina terug een goed voorbeeld vinden. Auteur bent u uiteraard, Bruno...

Quote :
In tegenstelling tot de uitspraak van De Wever, is dit wel degelijk een uitspraak dit een groep mensen stigmatiseert en uit de maatschappij wil wegwerken (op een niet-democratische manier). Racisme is immers strafbaar, dus wilt u alle Vlaams-nationalisten opsluiten...

Als Vlaams-nationalisme een erkende vorm van racisme wordt, dan zal het belijden van deze sektarische ideologie inderdaad een strafbaar feit worden dat onder de anti-racismewet valt. Deze wet geldt nu al voor etnische racisten, ik weet dat u dat niet democratisch vindt, maar - spijtig genoeg voor u - ge kunt uw frustraties niet kwijt op joden, moslims of gehandicapten dus kies je maar "Walen" uit. Tradition familiale oblige Wink
Back to top Go down
Wolf

Number of posts : 54
Registration date : 2008-12-14

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 10:17 am

Diogène wrote:
Wolf wrote:
Wel is Nederlands de voertaal in het Vlaams Gewest (of in het Nederlands taalgebied, zo u wil) en de Vlamingen zouden dat graag zo houden. Walen, Brusselaars zijn meer dan welkom in het Vlaams Gewest, maar men dient als omgangstaal Nederlands te spreken.
Omgangstaal met de overheid, want de Grondwet waarborgt de vrijheid van taal in andere aangelegenheden...

Dat klopt ook niet, de grondwet waarborgt vrijheid van taal, voor zover er geen wettelijke regeling getroffen is. Zo is er bijvoorbeeld in de arbeidsverhoudingen taalwetgeving.

Maar nogmaals, waar zit het racisme of fascisme hierin? Er is toch geen uitzuivering. Wat iemand thuis spreekt is zijn eigen zaak. In bepaalde gevallen zal Nederlands in Vlaanderen de omgangstaal zijn. Dat is toch niet erg?
Back to top Go down
Free Belgium

Number of posts : 279
Registration date : 2009-06-29

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 11:58 am

tiboo wrote:
Quote :
Waarom kan een Vlaming wel zijn identiteit beleven en een Belg niet?
Dit bedoelde ik niet.

U zegt: Belgicisme is geen nationalisme, maar identiteitsbeleving
Ik zeg: Vlaams-NATIONALISME is geen NATIONALISME, maar identiteitsbeleving

Wat ik wil aantonen is dat uw bewering niet echt klopt, door ze toe te passen op een gelijkaardig begrip. Snapt u mijn punt? Identiteitsbeleving en nationalisme sluiten elkaar niet uit... Ik wil het nog verder uitleggen, maar vermoed dat dit duidleijk is...

Ik snapt het duidelijk niet. Ik heb in mijn hogere posts reeds duidelijk gemaakt dat ber een onderscheid is tussen bloed&bodem-nationalisme en het nationalisme dat dichter aanleunt bij het chauvinisme.

Belgicisme is voor mij quasi een synoniem voor chauvinisme.

Het Vlaams-natiolisme van partijen als VB en N-VA leunt dan weer dichter aan tegen het bloed&bodem-principe met allerhande uitsluitingsmechanismen tot gevolg.
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:02 pm

Bruno wrote:
tiboo wrote:

Quote :

Als Vlaams-nationalisme een erkende vorm van racisme wordt, dan zal het belijden van deze sektarische ideologie inderdaad een strafbaar feit worden dat onder de anti-racismewet valt. Deze wet geldt nu al voor etnische racisten, ik weet dat u dat niet democratisch vindt, maar - spijtig genoeg voor u - ge kunt uw frustraties niet kwijt op joden, moslims of gehandicapten dus kies je maar "Walen" uit. Tradition familiale oblige Wink

Beste Bruno

U zou het imago van het belgicisme (en dat van de BUB) vooruit kunnen helpen door niet om de haverklap zulke simplistische redeneringen te spuien.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

Number of posts : 5604
Registration date : 2008-11-19

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:12 pm

Waar heeft Bruno volgens u ongelijk? En waarom?
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:25 pm

Bruno maakt een terecht een punt door te stellen dat Vlaams-nationalisme sektarisch is van oorsprong en dus een exclusieve ideologie.
Jammer genoeg verbrod hij dat punt dan door een (zoveelste) verwijzing naar het nazisme (joden, gehandicapten). Op die manier ridiculiseert hij in enige mate zijn bovenstaande punt en maakt hij het de Vlaams-nationalisten wel heel makkelijk om dit punt te ontmijnen. Immers ze dienen niet in te gaan op de kern van de zaak (dat hun ideologie sektarisch is). Neen, het volstaat door in koor te roepen 'Kijk die gestoorde BUB'er eens zijn frustraties ventileren. Als ze niet kunen winnen met argumenten, schelden ze ons wel uit voor nazi en fascist.'

Ik herhaal het, deze manier van debatteren is contraproductief. Helaas...
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:34 pm

Quote :
Ik snapt het duidelijk niet. Ik heb in mijn hogere posts reeds duidelijk gemaakt dat ber een onderscheid is tussen bloed&bodem-nationalisme en het nationalisme dat dichter aanleunt bij het chauvinisme.

Belgicisme is voor mij quasi een synoniem voor chauvinisme.

Het Vlaams-natiolisme van partijen als VB en N-VA leunt dan weer dichter aan tegen het bloed&bodem-principe met allerhande uitsluitingsmechanismen tot gevolg.

Wat u in die ene post zegt (Belgicisme is een vorm van identiteitsbeleving, waarmee u onderscheid met Vlaams-nationalisme wou aantonen en waarmee u wou aantonen dat Belgicisme geen natinalisme is), klopt niet. Omdat één vande belangrijkse principes van Vlaams-nationalisme identiteitsbeleving is, lijkt het alsof u hiermee ook wil zeggen dat Vlaams-nationalisme geen nationalisme is...
Conclusie: obv identiteitsbeleving kan men geenszins onderscheid maken tussen Belgicisme en Vlaams-nationalisme.

Bloed en bodemprincipe is evenzeer van toepassing op unitarisme, als ik de posts van vele mensen hier zie zelfs meer. Vlaanderen is idd waakzaam wbt haar grondgebied, maar dit is voornamelijk het geval omdat het nodig is, wil ze niet gemarginaliseerd worden... GEEN ENKEL democratisch land ter wereld waar dit ook het geval is. Maar posts over uitbreidingen (imperialisme) richting Nederland, Frankrijk, Duitsland... heeft geen enkele Vlaams-nationalist hier ooit gemaakt, Belgicisten des te meer. Ook de ideeën omtrent het eenmaken van België doen mij meer schrik aan wbt principes, dan ik ooit van een Vlaams-nationalist gehoord heb...

Quote :
Waar heeft Bruno volgens u ongelijk?
Overal.
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:41 pm

tiboo wrote:

Wat u in die ene post zegt (Belgicisme is een vorm van identiteitsbeleving, waarmee u onderscheid met Vlaams-nationalisme wou aantonen en waarmee u wou aantonen dat Belgicisme geen natinalisme is), klopt niet. Omdat één vande belangrijkse principes van Vlaams-nationalisme identiteitsbeleving is, lijkt het alsof u hiermee ook wil zeggen dat Vlaams-nationalisme geen nationalisme is...
Conclusie: obv identiteitsbeleving kan men geenszins onderscheid maken tussen Belgicisme en Vlaams-nationalisme.

Laat ik duidelijk zijn: voor mij is er niet één alomvattend belgicisme en niet één alomvattend Vlaams-nationalisme. Ik heb het in hogere posts over mijn eigen idee van belgicisme (de chauvinistische variant) en ik zeg duidelijk dat VB en N-VA een bloed&bodem-nationalisme aanhangen. Waarmee ik niet heb gezegd dat elke flamingant deze ideologie aanhangt.

Quote :
Bloed en bodemprincipe is evenzeer van toepassing op unitarisme, als ik de posts van vele mensen hier zie zelfs meer. Vlaanderen is idd waakzaam wbt haar grondgebied, maar dit is voornamelijk het geval omdat het nodig is, wil ze niet gemarginaliseerd worden... GEEN ENKEL democratisch land ter wereld waar dit ook het geval is. Maar posts over uitbreidingen (imperialisme) richting Nederland, Frankrijk, Duitsland... heeft geen enkele Vlaams-nationalist hier ooit gemaakt, Belgicisten des te meer. Ook de ideeën omtrent het eenmaken van België doen mij meer schrik aan wbt principes, dan ik ooit van een Vlaams-nationalist gehoord heb...

Ik kan moeilijk verantwoording afleggen voor de meningen van andere belgicisten. Net zoals ik niet van u verwacht u te moeten verantwoorden voor andere vlaamsgezinden.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:44 pm

Free Belgium wrote:
Bruno maakt een terecht een punt door te stellen dat Vlaams-nationalisme sektarisch is van oorsprong en dus een exclusieve ideologie.
Jammer genoeg verbrod hij dat punt dan door een (zoveelste) verwijzing naar het nazisme (joden, gehandicapten). Op die manier ridiculiseert hij in enige mate zijn bovenstaande punt en maakt hij het de Vlaams-nationalisten wel heel makkelijk om dit punt te ontmijnen. Immers ze dienen niet in te gaan op de kern van de zaak (dat hun ideologie sektarisch is). Neen, het volstaat door in koor te roepen 'Kijk die gestoorde BUB'er eens zijn frustraties ventileren. Als ze niet kunen winnen met argumenten, schelden ze ons wel uit voor nazi en fascist.'

Ik herhaal het, deze manier van debatteren is contraproductief. Helaas...

Laten we niet hypocriet zijn. Het is niet omdat Bruno - volgens u weliswaar - overdrijft, dat hij voor de rest ongelijk zou hebben. Het volstaat dan niet te zeggen: "hij komt weer af met de nazi's". Dat zou een beetje te gemakkelijk zijn. Het is niet omdat 5% van een discours overdreven is - quod non in casu - dat 95% waardeloos is.

Bovendien stel ik vast dat Vlaams-nationalisten sowieso zeer dikwijls naast de kwestie antwoorden, zelfs als je die 5% weglaat. Wink

Last edited by Belgica on Thu Jul 02, 2009 12:46 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:46 pm

Bekijk zijn posts, in elke post wordt er gescheld en getierd...

En al was het maar 0.000001 procent, dan was het nog te veel. Maar dit is NIET het geval: schelden en tieren maakt onlosmakelijk onderdeel uit van zijn discours (als men dit al een discours mag noemen).
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:47 pm

1) Waar ziet u dat van 'gescheld en getier'? Geef eens concrete voorbeelden en ontkracht ze.

2) En wat over uw discours, Tiboo? Getuigt dat van respect en rede?
Back to top Go down
tiboo

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 12:58 pm

Als u die zaken zelf niet ziet, dan bent u een voorzitter onwaardig.

Hij heeft de voorbije dagen devolgende woorden MEERMAALS gebruikt: racist, racisme, gespuis, zwartzak (en nog vele andere, ik heb geen zin om posts te doornemen, iedereen heeft die scheldwoorden gelezen). Ontkrachten van scheldwoorden is niet nodig, scheldwoorden zijn VERBODEN op elk forum, waarom niet op dit forum?
Betreft mijn discours: als mensen dit onrechtvaardig vinden, laat het weten!!! Dat niet iedereen akkoord is met mijn discours: uiteraard! We leven (gelukkig) in een staat met vrije meningsuiting, dus verschillende meningen zijn toegelaten.

Maar nogmaals: als iemand mijn discours vindt ontbreken aan 'respect en rede', laat het mij weten. Uiteraard ga ik minder rekening houden met uw mening Belgica (vooringenomen) en al helemaal niet met dat van Bruno.

Maar Diogène, Free Belgium, Belgetfierdeletre, Perikles... Laat het weten!

Ikzelf heb met niemand problemen op dit forum en vind de bijdragen van bovenvermelde personen (meestal) interessant, enkel met Bruno en in mindere mate met u Belgica. Schelden en naast de kwestie antwoorden maakt geen onderdeel uit van een constructief forum.
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:05 pm

Belgica wrote:

Laten we niet hypocriet zijn. Het is niet omdat Bruno - volgens u weliswaar - overdrijft, dat hij voor de rest ongelijk zou hebben. Het volstaat dan niet te zeggen: "hij komt weer af met de nazi's". Dat zou een beetje te gemakkelijk zijn. Het is niet omdat 5% van een discours overdreven is - quod non in casu - dat 95% waardeloos is.

Bovendien stel ik vast dat Vlaams-nationalisten sowieso zeer dikwijls naast de kwestie antwoorden, zelfs als je die 5% weglaat. Wink

Ik ben niet hypocriet, ik stel heel duidelijk dat Bruno een punt maakt, maar dat dan zelf fenomenaal afzwakt door zijn discours te doorspekken met termen als 'gespuis', 'nazi's', 'zwartzakken',...

Dus leg mij aub geen woorden in de mond. Ik heb nergens gezegd dat die 95% waardeloos is, alleen verzinkt ze in het niet door die 5% domme opmerkingen.

Waar ben ik nu hypocriet?
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:09 pm

tiboo wrote:
Als u die zaken zelf niet ziet, dan bent u een voorzitter onwaardig.

Hij heeft de voorbije dagen devolgende woorden MEERMAALS gebruikt: racist, racisme, gespuis, zwartzak (en nog vele andere, ik heb geen zin om posts te doornemen, iedereen heeft die scheldwoorden gelezen). Ontkrachten van scheldwoorden is niet nodig, scheldwoorden zijn VERBODEN op elk forum, waarom niet op dit forum?
Betreft mijn discours: als mensen dit onrechtvaardig vinden, laat het weten!!! Dat niet iedereen akkoord is met mijn discours: uiteraard! We leven (gelukkig) in een staat met vrije meningsuiting, dus verschillende meningen zijn toegelaten.

Maar nogmaals: als iemand mijn discours vindt ontbreken aan 'respect en rede', laat het mij weten. Uiteraard ga ik minder rekening houden met uw mening Belgica (vooringenomen) en al helemaal niet met dat van Bruno.

Maar Diogène, Free Belgium, Belgetfierdeletre, Perikles... Laat het weten!

Ikzelf heb met niemand problemen op dit forum en vind de bijdragen van bovenvermelde personen (meestal) interessant, enkel met Bruno en in mindere mate met u Belgica. Schelden en naast de kwestie antwoorden maakt geen onderdeel uit van een constructief forum.

Ik ben het in deze in elk geval eens met tiboo. Het is niet omdat hij vlaamsgezind is, dat hij loslopend wild is voor onbeschofte lieden.
Back to top Go down
Diogène

Diogène

Number of posts : 1611
Registration date : 2008-11-26

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:15 pm

+1
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:25 pm

Tiboo zei: "en nog vele andere [scheldwoorden], ik heb geen zin om posts te doornemen, iedereen heeft die scheldwoorden gelezen."

Ik niet. Kan u de volgens u onjuiste en beledigende passages even posten i.p.v. ze uit hun context te trekken? U gaat me toch niet verplichten u een leugenaar te noemen?
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:27 pm

Diogène wrote:
+1

Het gelijk geven van tegenstanders die maar wat aan sfeerschepping doen, is het echte drama van België. Niet de taalnationalisten zijn het gevaar, maar de zwakheid van de meeste Belgen.
Back to top Go down
perikles

Number of posts : 1771
Registration date : 2009-02-11

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:28 pm

Het probleem met het belgicisme is dat het zichzelf niet erkend als nationalistisch of chauvinistisch.

Een fransman zal voluit gaan voor het discours "Vive la France", hij wringt zich niet in bochten om aan te tonen dat zijn discours exclusief is. Neen, hij is trots op zijn taal, zijn cultuur, zijn keuken, zijn bijdrage tot de beschaving. Een bretoen vertrekt vanuit hetzelde discours, hij is een volksnationalist, he franse staatsnationalisme is zijn grote vijand.

In Belgie kan dat niet. Er is geen (of weinig) Belgisch gevoel. Nationalisme wordt in Belgie met een scheef oog bekeken (Ludo Dierickx, Matthias De Clercq, Dave Sinardet, Luc Huysse) vanuit de vaststelling dat het nationalisme mee aan de basis lag van WOI en WOII. Diezelfde mensen (Matthias de Clercq misschien niet) zijn echter pro Belgisch en starten een schimmig parcours om aan te tonen dat men pro Belgisch kan zijn en toch anti-nationalistisch.

Dat kan natuurlijk niet, elke Antwerpenaar vindt zijn stad beter dan de rest van België. Is hij chauvinist? Ja, leidt dat tot excessen? Neen

Als de Belgische beweging zich nationalistisch zou noemen zou ze veel minder problemen hebben. Maar zij blijft krampachtig bij dit standpunt.

Bestaat er een democratische christelijke natie of moslimstaat? Neen, Vaticaanstad is een theocratie, net zoals heel wat Arabische staten en Tibet.
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:41 pm

perikles wrote:
Het probleem met het belgicisme is dat het zichzelf niet erkend als nationalistisch of chauvinistisch.

Een fransman zal voluit gaan voor het discours "Vive la France", hij wringt zich niet in bochten om aan te tonen dat zijn discours exclusief is. Neen, hij is trots op zijn taal, zijn cultuur, zijn keuken, zijn bijdrage tot de beschaving. Een bretoen vertrekt vanuit hetzelde discours, hij is een volksnationalist, he franse staatsnationalisme is zijn grote vijand.

In Belgie kan dat niet. Er is geen (of weinig) Belgisch gevoel. Nationalisme wordt in Belgie met een scheef oog bekeken (Ludo Dierickx, Matthias De Clercq, Dave Sinardet, Luc Huysse) vanuit de vaststelling dat het nationalisme mee aan de basis lag van WOI en WOII. Diezelfde mensen (Matthias de Clercq misschien niet) zijn echter pro Belgisch en starten een schimmig parcours om aan te tonen dat men pro Belgisch kan zijn en toch anti-nationalistisch.

Dat kan natuurlijk niet, elke Antwerpenaar vindt zijn stad beter dan de rest van België. Is hij chauvinist? Ja, leidt dat tot excessen? Neen.

Als de Belgische beweging zich nationalistisch zou noemen zou ze veel minder problemen hebben. Maar zij blijft krampachtig bij dit standpunt.

Bestaat er een democratische christelijke natie of moslimstaat? Neen, Vaticaanstad is een theocratie, net zoals heel wat Arabische staten en Tibet.

Waarom praat u het nationalisme goed? Bovendien wordt nationalisme hier verheerlijkt door het systeem zelf. De tegenstanders van het taalnationalisme, zoals de B.U.B. en wijlen Ludo Dierickx worden daarentegen verdrukt, doodgezwegen en zelfs openlijk bekampt, niet alleen door de nationalisten, maar ook door 'officiële' organen en zelfs door zogezegde gelijkgezinden zoals op dit forum. Nee, het heersende discours in VlaWalloBru is het nationalisme. U hoeft dus niet te klagen. Riep Sauwens niet net op in het Vlaams parlement om van België een confederatie te maken?
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:53 pm

Bruno schreef: Ach, uw reactie bevestigt wat ik al wist over uw gespuis: zo zwart als het maar kan, uw hele familie stikt van oud-collaborateurs! Vandaar uw venijnige reactie ("idealen" noem je dat).

gespuis is een beledigende term

Last edited by Free Belgium on Thu Jul 02, 2009 1:58 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 1:56 pm

Bruno schreef: Jaja, dat zal wel, enkel ... Napoleon (nog zijn neef) zaten op de troon in 1830. Maar net als bij de nazi's is geschiedvervalsing voor zwarte nazaat Tiboo, die het antibelgicisme met de paplepel meekreeg, natuurlijk geoorloofd.

Een ongeoorloofde allusie op vermeende nazistische sympathieën van tiboo
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 2:00 pm

Dat zijn er al twee in eenzelfde topic. En dan noem ik nog niet de vele schadelijke uitvallen waar Vlaams-nationalisten gelijk worden gesteld met nazi's en fascisten.

Allemaal erg contraproductief
Back to top Go down
Free Belgium

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 2:02 pm

Belgica wrote:
Diogène wrote:
+1

Het gelijk geven van tegenstanders die maar wat aan sfeerschepping doen, is het echte drama van België. Niet de taalnationalisten zijn het gevaar, maar de zwakheid van de meeste Belgen.

Het afkeuren van gratuite beledigingen (ook als dit tegenstanders betreft) is geen teken van zwakte, maar een elemantaire beleefdheid.

We leven niet meer in de 19de eeuw! Evil or Very Mad
Back to top Go down
Belgica
Admin
Belgica

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 EmptyThu Jul 02, 2009 2:04 pm

Ieder zijn stijl. Ik houd het liever op 'nationalistische maffia' als ik spreek over de politici die dit systeem in stand houden. Mijn tegenstanders noem ik gewoon 'Vlaams- en Waals-nationalisten', maar ik houd het in principe altijd onpersoonlijk.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile   Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile - Page 4 Empty

Back to top Go down

Hoofddoekendebat / débat sur le port du voile
Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» De Wever mag niet naar debat - De Wever ne peut pas participer à un débat
» Anvers, le premier port français?
» VLD organiseert debat over federale kieskring
» Democratisch debat
» Faux débat ethnique